В деяких супермаркетах касири відмовляються приймати у покупців банкноти певного номіналу. Вони це пояснюють тим, що не мають решти, аби здати покупцеві. Але це не має бути проблемою покупця. Він не зобов'язаний мати копійки, не повинен розраховуватись лише карткою, а тим більше, бігти до сусіднього магазину, щоб розміняти гроші.
Про це розповіли експерти проекту Захист прав споживачів.
Якщо в касира немає решти, і він намагається перекласти цю проблему на вас, знайте: закон на боці покупця. Покупець не зобов'язаний мати потрібні купюри або монети для розрахунків із магазином. Наявність дрібних купюр і монет різного номіналу – це клопіт саме касира. Він мусить завчасно подбати про те, щоб у нього було чим віддавати решту покупцям.
"Проблема "у мене немає решти" не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов'язки", – наголошують експерти.
Супермаркети не гребують наживатись на цінах
Механізм такої наживи простий. Магазини зумисне встановлюють не круглі ціни за товар (кратні 10 копійкам), а проміжні. Наприклад, ціна може бути 24 копійки або 48. Звісно, що з такими цінами точно віддати решту покупцеві неможливо. Але в магазині є правило: всю вартість товару, що закінчується на цифри від 6 до 9 продавці заокруглюють на свою користь. Тобто, якщо, наприклад , вартість одного яйця становить 3,98 грн, то магазин фактично візьме з вас готівкою 4,00 грн.
Зазвичай покупці на такий дріб'язок не реагують, а магазини з таких заокруглень мають непоганий щоденний "навар".
Звісно, такий номер у них не пройде, якщо покупець буде розраховуватись карткою, але не завжди та не у всіх так виходить.
Нагадаємо, Нацбанк виводить з обігу старі гривні.