Today.ua

Нестача стажу перед пенсією: що робити, якщо роботодавець “забув“ сплатити ЄСВ

Українці часто після звільнення з роботи та оформлення пенсії дізнаються про нестачу страхового стажу. Роботодавці можуть "забути" сплатити ЄСВ – і у колишніх працівників виникають серйозні проблеми. Стало відомо, як правильно діяти у такому випадку.

За законом роботодавці сплачують за працівників єдиний соціальний внесок. Він надає право на зарахування страхового стажу. Так, мінімальний розмір становить 1760 грн. Він зріс у квітні – у зв'язку із підвищенням мінімальної заробітної плати – до 8000 грн. ЄСВ становить 22% від цієї суми.

Можна попросити відомості про сплату ЄСВ як у роботодавця, так і дізнатися дані самостійно. Для цього потрібно звернутися у Пенсійний фонд або Податкову службу. Інформація міститься в особистому кабінеті на сайті ПФУ.

У разі виявлення несплати або несвоєчасної сплати страхових внесків громадяни повинні самостійно розрахувати розмір внесків та сплатити їх з врахуванням пені.

Юристка Вікторія Гусакова повідомила, що за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ накладається штраф у розмірі 20% від сум. Також є можливість поскаржитися до податкової служби.

Українці можуть звертатися до адміністративного суду, щоб роботодавець виконав зобов'язання і страховий стаж оновився.

Нагадаємо, що за умови сплати мінімального ЄСВ, майбутня пенсія також буде мінімальною. У 2024 році вона становить 2361 грн, а максимальна – у десять разів більше. Відповідно, ця сума сягає 23 610 грн.

Вищі пенсії в Україні отримують лише судді – це особлива категорія громадян, які у пенсійному віці мають право на 80% від звичної заробітної плати.

Раніше у Мінсоцполітики закликали майбутніх пенсіонерів працювати до глибокої старості та не розраховувати на високу пенсію – у більшості вона буде мізерною.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ